Widok z boku na kobietę trenującą na rowerku stacjonarnym

Przyrządy do ćwiczeń w domu – podstawowe informacje

Wszystkie doskonale zdajemy sobie sprawę z tego jaką drogę musimy przejść, by osiągnąć piękne i jędrne kształty. Z tego powodu, część z nas zdecydowała się na wykupienie karnetu na siłownię, co samo w sobie jest znakomitym pomysłem. Niestety – niekiedy bywa tak, że po prostu nie mamy możliwości wybrać się na trening na mieście, lub po prostu nie chcemy tego robić. Jakie przyrządy do ćwiczeń warto mieć we własnym domu na czarną godzinę? By się tego dowiedzieć, zapoznaj się z naszym poradnikiem.

Sprzęt do treningu cardio

Optymalnym rozwiązaniem byłoby, gdybyś trening aerobowy mogła zrobić na łonie natury – w takim przypadku najpopularniejszą jego formą jest bieganie lub jazda na rowerze. Jeśli natomiast rzeczywiście nie masz czasu wybrać się na dwór, naszym zdaniem w takiej sytuacji najlepiej sprawdzi się rowerek stacjonarny. Sprzęty tego typu charakteryzują się niewielkimi rozmiarami, które nie powinny stanowić problemu nawet w niewielkich mieszkaniach.

Co więcej – obecnie nawet rowerki z niższych półek cenowych posiadają kilka różnych regulacji, które nie tylko pozwolą dostosować całą maszynę do Twoich potrzeb, ale też sprawią, że bez problemu ustawisz odpowiedni stopień trudności pedałowania. Podczas ćwiczeń zawsze możesz obejrzeć jakiś film lub chociaż posłuchać muzyki. Rower stacjonarny jest absolutnym faworytem, jeśli chodzi o domowy trening cardio!

Mata do ćwiczeń

Kobieta wykonująca skłon na różowej macie do ćwiczeń

Spora liczba ćwiczeń domownika obejmuje leżenie lub opieranie się rękoma lub nogami na podłodze. Z tego prostego powodu, warto zastanowić się nad zakupem maty do treningu. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, abyś do tego samego celu użyła dywanu lub ręcznika, jednak profesjonalny sprzęt sprawi, że ćwiczenia będą znacznie przyjemniejsze. Co więcej, posiadanie maty o jednym przeznaczeniu jest bardziej higieniczne, i jak niektóre z nas podpowiadają: może motywować do ćwiczeń.

Hantelki

Zestaw sześciu hantli do ćwiczeńHantle i reszta wolnych ciężarów to – jak twierdzą eksperci – najważniejsze elementy wyposażenia siłowni. Dlaczego więc nie zafundować sobie takich narzędzi w swoim własnym, domowym zaciszu? W zależności od Twojego stopnia zaawansowania, możesz wybrać ciężarki o różnym zakresie obciążenia. Na rynku dostępne są także takie, które możesz dowolnie konfigurować poprzez nałożenie odpowiednich talerzy na krótki gryf.

Różnorodność ćwiczeń z użyciem hantli jest naprawdę ogromna – za ich pomocą z pewnością dasz wycisk wszystkim swoim mięśniom!

Drążek do podciągania

Drążek to kolejny klasyk w wyposażeniu klubów fitness, a także obowiązkowy przyrząd w domu każdego, kto poważnie podchodzi do treningu siłowego lub siłowo-wytrzymałościowego.

Spoglądając na różne produkty dostępne na rynku można zauważyć, że drążków jest do wyboru cała masa – od rurek rozporowych na futrynę, przez wieszane na drzwiach na specjalnym haku, aż po wieszane na ścianie. Nic dziwnego, że nieraz trudno jest się w tym wszystkim połapać. My natomiast polecamy drążki przykręcane do ściany – są one najbezpieczniejsze i najtrwalsze. Co więcej – wysokość, na której wiesza się taki sprzęt, umożliwia korzystanie ze znajdującej się pod nim przestrzeni. Jeśli nie możesz pozwolić sobie na wiercenie w ścianie, popatrz na drążki rozporowe – dobrze zamontowane powinny bezproblemowo utrzymać Twoją masę, jednak mogą nieco ograniczać ruchy.

Chociaż najpowszechniej drążek do podciągania wykorzystywany jest do… podciągania, to dzięki swojej konstrukcji może okazać się pomocny przy użytkowaniu innych przyrządów, jak chociażby niżej opisany TRX. Dzięki zastosowaniu drążka, będziesz mogła odbyć porządny trening pleców i ramion – z naciskiem na bicepsy.

TRX

Kobieta ćwicząca z TRX na łonie natury - na plaży z jeziorem w tle

Przyrząd o tajemniczej nazwie TRX to nic innego jak zestaw pasków, które pozwalają na trening z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała w podwieszeniu. Sprzęt należy na czymś zawiesić, dlatego też wspomnieliśmy o nim przy okazji pisania o drążkach. Oczywiście TRX możesz równie dobrze powiesić na zwykłym haku czy zamkniętych drzwiach, jednak rozwiązania te nie należą do najbardziej komfortowych.

Jakie są zalety takich pasków? Otóż jak się okazuje, pozwalają one na wykonanie treningu całego ciała, który naprawdę daje w kość. Liczba różnych ćwiczeń, które można wykonywać z ich użyciem jest imponująca – oficjalnie wynosi 44. W Internecie znaleźć można jednak jeszcze więcej ćwiczeń, które wymyślane są przez trenerów z całego świata. Przy odpowiednim doborze ćwiczeń i planu treningowego, można nawet pokusić się o stwierdzenie, że TRX wystarczy do harmonijnego rozwoju ciała. Może on jednak z powodzeniem być traktowany jako środek zastępczy czy urozmaicenie dotychczasowego treningu.

Podsumowanie

Liczba i różnorodność dostępnych na rynku przyrządów do ćwiczeń w domu jest naprawdę spora – powyżej przedstawione przykłady to zaledwie tylko część wyposażenia, które doceni amator domowego treningu. Jeśli jednak nie posiadasz dużo wolnego czasu, a każda minuta jest na wagę złota – ćwiczenia z użyciem powyższego sprzętu mogą okazać się strzałem w dziesiątkę.



Comments are Closed